Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 31, 2009

Lagu rasmi :)

Dah lame tak post entry baru,sorry dear blog....

Sempurna

by Andra And The Backbone

Kau begitu sempurna Di mataku kau begitu indah Kau membuat diriku akan selalu memujamu  
Di setiap langkahku ku kan selalu memikirkan dirimu Tak bisa ku bayangkan Hidupku tanpa cintamu Janganlah kau tinggalkan diriku tak kan mampu menghadapi semua Hanya bersamamu ku akan bisa
Kau adalah darahku Kau adalah jantungku Kau adalah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna .. sempurna  
Kau genggam tanganku saat diriku lemah dan terjatuhk au bisikkan dan hapus semua sesalku 
Kau adalah darahku Kau adalah jantungku Kau adalah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna .. sempurna  
Sayangku engkau begitu sempurna.. sempurna.. sempurna

p/s-Allah kena letak No.1 ..

Saturday, July 25, 2009

Mana akal fikiran?

Tiap2 hari ada jer berita yg mengganggu emosi Dunia oh Dunia
p/s-semoga Allah lindungi kita daripada perbuatan keji,Amin....

Friday, July 24, 2009

Tamparan Wanita

Pia nak ckp padan muke peragut tu mula2nya Tapi bile difikirkan kembali tak baik,peragut tu pon dah meninggal dunia. Ampun kan dosa2 ku Ya Allah

InsyAllah ke Syurga

Tersentuh emosi ku saat manatap berita ini Kasihnya anak pada ibunya sanggup berkorban nyawa Al-Fatihah,semoga ibu mu tabah diatasi permergian mu.

Sunday, July 19, 2009

Ouch

Pagi tadi gi klinik,bibir kering dan bengkak adoi cakit dan pedih MyEm0.Com ALAMAK!MyEm0.Com LUPA MKN UBAT DOCTOR BAGI TADI,SEBELUM CAHAYA EH!SEBELUM TIDO LAMyEm0.Com kena mkn ni.JAP LAGI MKN UBT YE JGN LUPE,semoga Allah cptkan bibir pia sembuh & ctk spt biase hihi pasan!....ADIOSSS JUMPA LAGI p/s-pic diatas klo tgk btl2 blh nmpk bibirku mcm kena suntik botox huhu

Thursday, July 16, 2009

From Roozu

First thing you must do is to answer all question honestly and then follow the instruction after you finish answer all these questions .Thanks Roozu muahh2
  1. Two names you go by? Pia & Akak hehe
  2. Are you in a Relationship? yes i do,with my beloved husband Fadzli
  3. Have you ever been given a rose? yea,but from hubby not yet
  4. Have you ever licked a photo? huh.
  5. Have you ever been in love? Absolutely..i love him more from the moment officially became his wife
  6. Do you believe that everyone has a soul-mate?of course
  7. What's your current problem? money!! effect my emotion!
  8. Have you ever had your heart broken? before i meet him
  9. Do you have a crush? ish... ade la tu :P
  10. How many kids do you want to have? 1 for the moment , wish i'm pregnant now
  11. What is/are your favorite color/colors? Pink, Blue, Purple & rainbow hihi
  12. Have you ever found it hard to tell anyone you like them? hard to say u know,but know not anymore ~wee~ huu
  13. Imagine youre 40 & your spouse just died would you get re-married? can't imagine LoL
  14. What song do you want played at your wedding? LAGU PENGANTIN dlm muzik angklung,xper xtercapai pon,yg penting kami dah "sah" Alhamdulillah
  15. Do you like/love anyone? familia,hubby,persom tat loved me thanks muahh2
  16. Do you think the person(s) you like/ loves love /likes you back? if not how could they stands of me hehehe
  17. Have you ever written a love song/ poem/ letter/ note? copy paste hahaha
  18. Do you want to get married? yey already...Thank You Allah
  19. Are you a shy person? yes i am huhu
  20. Did you have a good day today? i think so
  21. Where did you just get back from? fruits stall
  22. What are you thinking about? hubby
  23. If you could change something about you or anything what would it be? everthing that make me sad
  24. Would you ever go back to any of your past relationships? no!
  25. Whose the closest person/people near you ? familia,hubby,colleague, blogger fwen lov ya
  26. Whats the thing you love most about the person you love? patient and caring
After you have finished answering all the questions, tagged 5 people that you know .

Membuat hatiku berbunga2

PERHATIAN!!! sAnG pE"mAkE-uP" bLOg Ku BaGI AwArD bAgI kU iA aMaT cTk TeRiMa kAsIh RoOzUu 'Create
p/s-nanti blh tlg ajar buat banner mcm award yg roozu buat ni,hehe jeles(yg positif)dgn mutu blog anda semua.terase kerdil blog ku ini.

Sebelum Cahaya

Letto - Sebelum Cahaya

Ku teringat hati Yang bertabur mimpi Kemana kau pergi cinta Perjalanan sunyi Engkau tempuh sendiri Kuatkanlah hati cinta Ingatkan engkau kepada Embun pagi bersahaja Yang menemanimu sebelum cahaya Ingatkan engkau kepada Angin yang berhembus mesra Yang kan membelaimu cinta Kekuatan hati yang berpegang janji Genggamlah tanganku cinta Ku tak akan pergi meninggalkanmu sendiri Temani hatimu cinta Ku teringat hati Yang bertabur mimpi Kemana kau pergi cinta Perjalanan sunyi Engkau tempuh sendiri Kuatkanlah hati cinta

p/s-baru tertawan dgn lagu ini,mengapa diriku sendiri pon xpasti

Wednesday, July 15, 2009

Semoga Abadi

Kau datang bagaikan mimpi Kau hadir tak sedari Sekian lama ku nanti Kau di sini

Mungkin kehendak Ilahi Segalanya ku jalani Biar lelap tidurmu Dipelukku

Cinta ini Ku persembahkan Setulus hati kasih Kepadamu Seandainya engkau mengerti Hanya kau yang ku miliki Dalam hidupku

Kasih sayang ini Semoga abadi

Candid la

saya telah ditag oleh sweet atiqah yeyyy!! terima kasih soo much dear sila la tatap ye heee~ malulah
kakak baju grey ni ank arwah pengasuh pia mase kecil2 dulu
Time OT dihujung minggu ceh..ceh rajin konon
Hurm kenangan dulu,ini la "mie" . Sekarang pia mahu tag si pari2 pagi fabregas safia k.lollies fadil follower yg manis...

Balang Mayonis Dan 2 cawan kopi

Di dalam sebuah kelas falsafah, seorang professor berdiri di

Hadapan dewan kuliah, meja di hadapannya terdapat beberapa barangan. Tanpa

Sepatah perkataan, kelas bermula dengan beliau mengambil sebuah

Balang mayonis yang besar Dan mengisinya dengan bola golf.

Dia kemudian bertanya kepada para pelajarnya, adakah balang

Tersebut penuh, Dan pelajarnya menjawab "ya!". Professor kemudian mengambil

Sekotak batu kerikil halus Dan menuangkannya ke dalam balang yang

Telah dipenuhi bola golf tadi, lantas menggoncang balang tersebut

Dengan lembut. Bebatu kerikil mengisi ruangan kosong di antara

Bola-bola golf. Sekali lagi dia bertanya akan pelajarnya sama Ada

Balang tersebut telah penuh, pelajarnya lantas menjawab "ya..."

Tanpa menjelaskan apa-apa kepada pelajarnya, professor tersebut

Lantas mengambil pula sebuah kotak yang berisi pasir Dan menuangkannya ke

Dalam balang tersebut. Pasir yang dituang mengisi ruangan di

Antara batu kelik ir Dan bola golf. Seperti tadi dia bertanya lagi kepada

Para pelajarnya sama Ada balang tersebut telah penuh. Dalam

Keadaan yang penuh persoalan, rata-rata pelajarnya menjawab "Ya.."

Sejurus selepas itu, professor itu kemudiannya mengeluarkan dua

Cawan kopi dari bawah mejanya Dan menuangkan kedua-duanya ke dalam

Baling yang telah sedia Ada diisi batu golf, batu kerikil Dan pasir

Tersebut. Air kopi mengisi ruangan yang terdapat di antara pasir.

Para pelajar mula ketawa Dan tersenyum meihat tindakan professor

Tersebut.

"Sekarang..." professor mula bersuara apabila riuh rendah Dan gelak

Ketawa pelajarnya berkurangan. "Saya mahu anda semua menganggap

Balang ini sebagai kehidupan anda... Bola-bola golf mewakili

Perkara penting - Tuhan, keluarga anda, anak- anak, kesihatan anda,

Kawan-kawan Dan semangat anda - Jika anda kehilangan segalanya Dan

Hanya perkara penting ini yang masih anda Ada, hidup anda masih

Penuh. Batu kerikil halus ini pula mewakili perkara-perkara lain

Seperti kerja anda, rumah atau kereta anda, manakala pasir pula

Mewakili perkara-perkara lain, yakni perkara-perkara kecil."

"Jika anda memasukkan pasir ke dalam balang dahulu..." "... Anda

Tidak akan mempunya ruang untuk batu kerikil Dan bola golf. Ini

Sama juga seperti kehidupan anda. Jika anda menghabiskan masa Dan

Tenaga untuk perkara-perkara kecil, anda tidak aka n mempunyai ruang

Untuk perkara yang sebenarnya lebih penting untuk diri anda." "Ambil

Perhatian untuk perkara yang kritikal untuk kebahagiaan

Anda.Luangkan masa gembira untuk anak-anak. Sentiasa melakukan pemeriksaan

Kesihatan, bawa pasangan anda untuk makan malam, yang pasti, anda

Akan masih Ada masa untuk membersihkan rumah atau urusan lain.

Sila ambil berat akan bola golf dahulu - iaitu perkara yang benar-benar

Penting. Tetapkan keutamaan. Perkara lain cumalah pasir..."

Salah seorang pelajarnya mengangkat tangan Dan bertanya apakah

Pula yang diwakili oleh air kopi. Professor tersebut tersenyum. "Saya

Gembira Ada yang bertanya. Ianya menunjukkan bahawa tidak kira

Bagaimana penuh pun kehidupan anda, akan sentiasa Ada ruang untuk

Secawan dua kopi bersama rakan-rakan..."

Renungan untuk semua. Apabila kehidupan anda seakan terlalu penuh

Dan tampak sukar untuk diuruskan, apabila 24 jam sehari seperti tidak

Mencukupi, ingatlah kisah "Balang Mayonis Dan 2 cawan kopi ini...

p/s-sharing is caring,harap kite semua dpt sesuatu dari entry ini

Saturday, July 11, 2009

Bile anda rase "down",tak gembira...

Pia dulu seseorg yg sgt sensitif, suke merungut.Itu dulu. Alhamdulillah pia dpt berubah sedikit demi sedikit Disini pia nak share e-mail,mungkin ade diantara anda dah pernah bace e-mail ni...xper kan.Kite share something yg baik banyak2 kali pon xper kan... Sometimes, we take our trials, our sufferings, our ordeals too seriously. The message below will make you think twice before complaining. Again, let's make the best out of what we have. Be Deliberate, Be Positive and STAY Committed! Heavenly day everyone.
If you think you are unhappy, look at them
If you think your salary is low, how about her?
If you think you don't have many friends...
If you think study is a burden, how about her?
When you feel like giving up, think of this man
If you think you suffer in life, do you suffer as much as he does?
If you complain about your transport system, how about them?
If your society is unfair to you, how about her?

Enjoy life how it is and as it comes Things are worse for others and is a lot better for us J

There are many things in your life that will catch your eye but only a few will catch your heart....pursue those... This email needs to circulate forever...:

p/s-pada hari ini pia dilanda masalah,hati menangis.so terapi nya ingt Allah dan e-mail ini.

Friday, July 10, 2009

Si Pari2 Pagi yg suruh

1.. Jika anda mengelamun, apa perkara yang anda fikirkan?
  • mcm2 ade,berangan xhengat punya hihi ;Phttp://emo.huhiho.com

2.. Siapakah orang terakhir yang anda msg?

  • dah lame xsentuh nate tu opss krg sopan pula ayt(sampai kwn complain ssh nak dihubungi)http://emo.huhiho.com

3.. Brand pakaian kegemaran anda?

  • Astana design,baju kurung jhtan umi kuhttp://emo.huhiho.com
4..Benda yang paling anda sayang tetapi telah dirampas atau hilang?
  • salah sendiri xtau jage barang uwaaaahttp://emo.huhiho.com
5.. Anda paling tidak ske??
  • kesesakkan lalulintashttp://emo.huhiho.com

6..Kalau rakan anda bergosip?Apa yang akan anda lakukan?

  • astagfirulahal'alzimm.... tny ape kes huhu jhtkan?http://emo.huhiho.com

7.. Anda sedang berjalan, tiba2 salah satu tumit kasot bersaiz 3 inci anda tercabot, apa yang akan anda lakukan?

  • pi cari selipar rm8 ja(selipar juge yg besh tau)http://emo.huhiho.com

8..5 Ciri manusia yang paling menjijikkan pada anda?

  • kurang ajar
  • lelaki pukul perempuan
  • yg xreti jage anak,sibok mengata anak org lain.pada hal...
  • org cakap besar
  • meludah merata2....eeyouuu!
http://emo.huhiho.com

9..3 perkara yang sentiasa membuatkan hidup anda ceria..

  • shupin
  • bersama hubby dan famili
  • kwn yg cayang pia(ade ke) hihi
http://emo.huhiho.com

10..Lagu yang mengingatkan anda pada si dia?

  • Lelaki Idaman
  • Sempurna. eh! nape sume lagu luar huhu
http://emo.huhiho.com

11..Kalau anda hampir terjatuh akibat tersepak batu, perkataan pertama yang keluar dari mulut anda?

  • gelak kuat ehehehe :P ,cover maluhttp://emo.huhiho.com

12..Benda yang paling ingin anda lakukan bersama si dia?

  • bercuti,merajuk dan bermanja pada yg kasihhttp://emo.huhiho.com

13..5 perkara paling romantik yang prnah diberikan oleh si dia kepada anda

  • barang hantaran tu sume lebeh dari 5 tau ahahak...http://emo.huhiho.com
14..5 perkara yang paling istimewa mengenai org yang tag anda..
  • emo hihihi
  • mkn?best fren dia :P
  • baik dia tlg kakak dia, kadang2 ;P
  • empat mate tp pasan mcm 2 mate, hahaha
  • kuat tido
http://emo.huhiho.com

15..8 org yang anda akan tag

  • Safia ucuk
  • Riri
  • Roozu
  • Atiqah
  • Barduck
  • K.Lollies
  • Yanie Putrajaya
  • Asnacute
http://emo.huhiho.com sila la jwb ye jgn malu2 hehehe p/s-pArA fOLLowEr Yg MaNiS aNdA DijEmPuT mEnJwB tAg Ini JuGe

Gambar Misteri

Hi kawan2 yg manis.. Anda perasan ade ape2 yg misteri dlm gambar ini? Gambar ni hubby snap kat umah sewa kwan..... sampai sekarang mengundang tanda tanya..... huhuhu.... kwn2 semua xnmpk ye?ok pia dah tandakan misterinya,gmbar ini menjadi misteri kerana
  • objek seakan2 asap itu kelihatan seperti wajah yg menakutkan
  • tiada perempuan yg mempunyai mata seperti dlm bulatan itu didlm rumah itu,tak kenal langsung siapa yg ade dlm gmbar itu
Hanya Allah sahaja yg tau http://emo.huhiho.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (219) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (10) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (262) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)