Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 9, 2010

Terdesak

Dunia sekarang TERAMAT mencabar,tabah lah dalam menjalani hidup ini selagi hayat dikandung badan.

manusia boleh buat ape saje bila dah terdesak,dalam salah sedih juge bace berita ni

Ibu, anak samun 5 bank


METZ: Seorang peniaga wanita dan anak lelakinya didakwa kerana merompak lima bank untuk ‘membalas dendam terhadap negara’, semalam.
Bekas penuntut undang-undang, Fabienne Levy, 51, dan Jeremie, 21, dituduh melarikan kira-kira RM736,000 dari dua bank di Jerman dan tiga lagi di Perancis pada 2006 dan 2007.

Jeremie - masih di bawah umur ketika rompakan dilakukan - dituduh bersubahat dengan Fabienne dengan menjadi pemandu kepada pemilik kedai berkenaan ke tiga bank yang akan dirompak.
Jeremie berdepan hukuman penjara 10 tahun, manakala ibunya 20 tahun.

Dalam perbicaraan, Fabienne memberitahu mahkamah di Metz, dia tiba di bank berkenaan memakai rambut palsu serta cermin mata gelap.

Senjata yang digunakan - satu penyembur lada.

Katanya, dia menggunakan bahasa Jerman dan tidak ganas ketika melakukan rompakan berkenaan.

“Saya mengucapkan ‘Helo’ ketika tiba,” katanya.
Menurut Fabienne, dia meluat dengan sistem keadilan selepas dikecewakan pada 2005 apabila keretanya dicuri bekas suaminya.

Pegawai penyiasat berkata, bagi Fabienne, bank adalah institusi yang mewakili sistem sebuah negara yang menindas orang tidak bernasib baik.

Hidup Fabienne musnah selepas dia diisytihar muflis pada awal tahun 2000.

Menjelang perbicaraannya, Fabienne memberitahu sebuah stesen radio dia mahu ‘membalas dendam’ dan mendapatkan haknya semula.

Bagi Fabienne, dia tidak pernah menyesali perbuatannya itu.

“Ketika memiliki kedai dulu, bank melayan saya dengan sangat baik, tetapi apabila saya kesempitan wang, mereka menganggap saya tidak lebih daripada sekadar sampah,” katanya. - AFP

metro

9 comments:

SyerAgh said...

pernah terbaca x suamni p rompak kedai emas sbb nak duit nak pujuk isteri dia balik ke pangkuan.. tu lagi terdesak. bahaya2.. bnda nie berlaku kat malaysia

farahfatihah said...

apa lah nak jadi ngan dunia skg ni..dasyat betul cerita2 kat luar sana

ardinihumaira said...

dasyat betullah mereka ni
apa nak jadi..

Amy Syaquena said...

as'salam..

macam2 la sekarang nie , jadi takut pulak zaman2 sekrang nie macam2 boleh berlaku..minta di juahkan la dari kehidupan kita...

ummiross said...

Tu lah macam2 sekarang kan...kat Malaysia pun makin banyak kes2 jenayah yg menggerunkan

sekamar rindu said...

alahi....si mak pun join juga ke..?

ishhh..

ezzati said...

mcm2..ermmm

MY HEART said...

Lumrah dunia.. macam tu la...

Salam kenal ^_^

Peri PiA said...

Syer-erkk,xpasan la...terok nya

Lovely FFatihah-menakutkan

Lovely dini-ye la kan..pening2

Lovely Amy-W'salam,semoga kita dilindungi..Amin

Lovely Ummi-thanks sudi komen ;),ye la bahaya

Sekamar Rindu-tu la

Lovely Zati-hmm, ;(

Lovely heart-Salam kenal,terima ksh komen..lumrah dunia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (221) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (11) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (263) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)