Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 17, 2011

Aku yang bersalah

Aku yg bersalah
Walaupun citer nie dah lama tp kesannyer tetap membekas..kadang2 tgh solat jemaah aku boleh senyum sorang2...sah ke solat aku ???

Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu. Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari,aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib. Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya. Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku.

Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi, melatah lah tok imam tadi. Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan
latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah.
Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.

Moral : Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam



Sumber email

11 comments:

My Little Diary said...

kehkehkeh...
lawak...lawak..
w'pun dah pernah baca dah lawak ni...
tetap gelak lagi..

Amy Syaquena said...

hahaha..lawak la kisah nie

Peri PiA said...

Little Diary-aloooo,thanks for reading hihihi

Lovely Amy-hahaha :D,pia pon tergelak2 kat sini

yats said...

kalakar la pia, mule bace tak sangka plak die nak masukkan blk..huhuh..

Luv like this.... said...

lawak2..terbuntag jap bji mate

Normaliza said...

Adoi..kesian tok imam tu..haha

Peri PiA said...

Lovely Yats-tu la,blh pulak kan dia wat mcm tu hihi

Lovely Luv-hehehe,segar dah?

Lovely Normaliza-kesian2,hehe

.::cintabungablogspot::. said...

hahaha, mengong jekkk.. adehh.. senak perot :P


singgah dari segmen abg ben :)

jom tengok sini

Rahsia ubat "KUAT" cintabungablogspot update blog sampai lebam bijik mate okeh! heheh...



http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/ubat-kuat-banyaknyer.html

Peri PiA said...

Cintabunga-ehehe,terima kasih sudi singgah

ardinihumaira said...

hahaha lawak la :D

Peri PiA said...

Lovely Dini-hihi :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (221) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (11) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (263) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)