Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 15, 2010

Engkau Memang Cantik-Review

Pia share sipnosis buku yang Pia sedang bace

Menjadi muslimah adalah anugerah yang paling indah.peribadi muslimah akan memberi impak kepada dunia,dan selalu memberi makna bagi sesama muslim.

Banyak pembaca yang merasa bahawa dirinya tidak memilikki apa2,padahal dia sudah memilikki segalanya.Mereka kecut jiwanya dan merasa tidak ada kelebihan apapun.Hidup mereka terasa hampa dan tidak punya tenaga untuk bangkit dari kegagalan yang menimpanya.

Antara ini tentu saja menggelisahkan hati dan menggundahkan fikiran.Harus ada usaha untuk kefahaman bahawa para muslimah itu sidah memilikki banyak makna selama ini bagi umatnya.Dunia yang sedemikian luas sedia menghamparkan sebuah tanggunjawab besar,bahawa muslimah harus berani tampil di medan dakwah.

Antara mereka sudah memulai dengan langkah kecil yang begitu bererti.Namun kemudian muncul masalah bahawa muslimah-muslimah tersebut tidak profesional dalam berperanan.Mereka berdiri di stu titik dan meninggalkan titik lainnya

Maka buku ini hadir sebagai sebuah nasihat bagi kita semua.Nasihat yang akan menjadi begitu berharga bagi kelangsungan dakwah islam pada masa yang akan datang.Kerana kita tidak pernah tahu,di tangan siapakah kejayaan Islam ini akan dimenangkan.Banyak kritik,bukti perhatian,banyak,banyak masukan bukti kasih sayang.Jangan jemu dan jangan letih menasihati.

11 comments:

ezzati said...

mcm best laaaa..

NURUL said...

semua org ada kecantikkan tersendiri kan pia ? tp nurul ni sejak bersalin terasa sgt diri tak cantik tp kenalah bersyukur dgn apa yg ada

asleenda said...

alamak..dah lama tak membaca..2 3 pages je mate dh tak bleh nk bukak..cam no tu..hehehe...

cikpia said...

dah lama tak baca novel.....

bersyukurla ngan apa yang ada kan.....???

Sarazaqea said...

Best sinopsis ni :) Rase semangat plak. Haih :D

yats said...

macam best je buku tu pia..cantik tu meluaskan maksud die..

kalau rupa saja cantik..tp perangai tak cantik..org tgk pn jd x cantik..mcm tu la sebaliknya.. =)

farahfatihah said...

kecantikan dalaman itu lagi penting..cantik dalam pasti luaran pun akan cantik =)

Atiqah Adnan said...

Good sharing my dear pia..

Peri PiA said...

Lovely Zati-memang menarik

Lovely Nurul-harus bersyukur ;),yakin pd diri.

Lovely Asleenda-hehe...same la mkn bulan juge nak hbskan

Lovely CikPia-bgs,ank sapa ni hehe,its not a novel sayang.buku utk muslimah

Lovely Sarazaqea-i'm so happy to hear that :)

Lovely Yats-memang menarik yat,ha'ah perangai buruk hancuss semua

Lovely FFatihah-sgt setuju,inner beauty :)

Lovely Qah-hee~,sharing is caring

nur said...

Pia..
teringin nak baca

Peri PiA said...

Lovely Nur-cube,bgs buku ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (221) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (11) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (263) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)