Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 20, 2011

Record kat blog,utuk rujukan masa depan,InsyAllah...Amin2


SAZZY yang menjadi hos rancangan Friso Miracle of Love berkongsi pengalaman kehamilannya.



BAGI wanita yang baru menempuh alam kehamilan, mereka mungkin tidak mengetahui bahawa selepas minggu ke-20, si ibu mungkin sudah boleh merasai tendangan pertama bayi.

Tidak lama selepas itu, bayi dalam kandungan boleh bertindak balas terhadap suara dan rangsangan fizikal seperti ketukan jari pada perut.

Demikian antara maklumat berguna yang terkandung dalam sebuah dokumentari khusus buat ibu hamil Friso Miracle of Love. Ia memuatkan informasi dalam talian untuk semua ibu hamil yang dilancarkan oleh Friso jenama terkemuka dalam nutrisi tenusu baru-baru ini.

Program yang terdiri daripada dua komponen utama iaitu sebuah dokumentari selama 40 minit dan sembilan episod web secara dalam talian berpotensi mengubah cara ibu-ibu hamil membuat persiapan kelahiran si kecil.

Ia merupakan panduan kehamilan lengkap terbitan tempatan berbentuk dalam talian yang pertama dengan sokongan daripada para profesional dalam bidang kesihatan.

Pengarah Pemasaran FrieslandCampina Malaysia, Rahul Colaco memberitahu, panduan yang disediakan itu adalah secara percuma dan boleh ditonton oleh orang ramai.

“Di Friso, kami sentiasa menyokong ibu-ibu dan kami mahu membina sebuah program yang dapat membantu wanita terutamanya wanita hamil yang sibuk bekerja supaya mereka lebih bersedia menghadapi saat-saat kehamilan serta orang baharu.

“Inilah sebabnya kami menghasilkan panduan kehamilan holistik yang akan memberikan maklumat lengkap tentang perkembangan janin dan juga menerangkan bagaimana ibu-ibu boleh memastikan kesihatan diri dan anak mereka,” katanya ketika Majlis pelancaran Friso Miracle of Love.

Dengan bantuan kamera 35 mm dan optik khas terkini, dokumentari tersebut menggambarkan proses tumbesaran anak dalam janin bermula daripada peringkat persenyawaan hinggalah anak itu dilahirkan.

Ia merupakan dokumentari pertama yang memberikan bahan visual terperinci tentang pembentukan nyawa di dalam rahim ibu, sekali gus meningkatkan pemahaman ibu-ibu tentang betapa hebat dan ajaibnya proses penciptaan manusia.

Di sinilah panduan kehamilan dalam talian memainkan peranan utama. Panduan yang baru dilancarkan itu akan menerangkan pelbagai spektrum penjagaan kehamilan menerusi sembilan web berepisod sepanjang 15 minit setiap satu.

Panduan dalam talian tersebut akan menampilkan selebriti Sazzy Falak selaku hos rancangan yang akan berkongsi pengalaman kehamilannya sendiri.

Sazzy akan menemuramah pakar industri dan profesional kesihatan tentang perkembangannya sendiri serta mendapatkan jawapan bagi soalan-soalan yang lazim ditanya oleh ibu-ibu.

Topik-topik perbincangan terbahagi kepada trimester kandungan, tip-tip kesihatan, tabiat pemakanan dan cara menangani emosi serta perubahan bentuk badan.

“Kelas-kelas ini bukan sahaja untuk mereka yang bakal menjadi ibu buat pertama kali. Dengan kehadiran teknologi baharu, ibu-ibu hamil kini boleh mendapatkan maklumat yang mereka perlukan dengan mudah secara dalam talian tanpa perlu hadir secara fizikal di dalam kelas dan menontonnya bersama suami tercinta.

“Lebih menarik lagi, setiap episod boleh ditonton seberapa banyak kali yang diingini,” kata Rahul.

Dokumentari dan panduan kehamilan itu akan dimuat naik untuk ditonton secara percuma mulai 6 Mei lalu di www.growinguptogether.com.my.Kosmo

8 comments:

Unknown said...

salam..da letak link..nanti letak link saya pula ya..thanks..

Dina Zakaria said...

cun betul sazzy the mummy to be..kalau sume orang looks cun time preggy cam sazzy confirm sumer orang nak preggy every year..hihihi

babybugmum said...

waaa..ada ke rancangan camni..baru tau ni..nak tengokla..thanks pia sharing2 :)

Kak Amy said...

betul tue dear untuk amy juga , rujukkan masa depan...huhuhu

Lydia Miza said...

wahh cantiknyer sazzy peknen.frisco..kat qatar tak wujud pun brand tu.hurm msh jeles naper sazzy lawa saya tak lawa peknen ni..haha

Ardini Humaira said...

dni nak bookmark untuk masa depan gak hehe :D

nur said...

Dear.. Amin Amin Amin Ya Rabbal Alamin.. Insha Allah Pia.. Kan tiba masanya.. Doa berlipatganda!

Sheherazade said...

luqman-dah,thanks

Lovely deena-u pon ape kurang nya :)

Lovely saza-welcome dear

Lovely amy-amin. :)

Lovely LM-LM peknen jelita ;)

Lovely dini-bgs2,silakan

Lovely nur-Amin,amin.terima kasih nur dear :')

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (222) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (26) Celebration (105) Cite biase jer (153) Doa (11) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (264) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (68) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)