Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 22, 2011

Denda pelanggan tak habis baki makanan

Bagus juga buat macam ni
RIYADH - Sebuah restoran di Arab Saudi mendenda pelanggan mereka yang memesan makanan yang berlebihan tetapi gagal untuk menghabiskannya.
Semenjak pendekatan tersebut dilakukan, beberapa pelanggan di Restoran Marmar di Damman itu telah dikenakan bayaran mengikut jumlah baki makanan yang tertinggal di dalam pinggan mereka.
Tujuan utama caj tersebut dilakukan adalah untuk mengurangkan pembaziran dan menghalang pelanggan daripada memesan makanan secara berlebihan.
Pemilik restoran itu, Fahad Al Anezi berkata, denda tersebut amat penting kerana ramai pelanggannya yang memesan makanan dalam jumlah yang besar hanya untuk menarik perhatian dan menunjukkan status sosial mereka.
Menurutnya, maklum balas terhadap denda caj tersebut memberi impak positif sejak ia diperkenalkan namun dia tidak memberitahu apa yang akan dilakukan ke atas wang caj yang dikenakan itu. - Agensi
ingat2 la ada orang yang kebuluran di bumi Somalia :'(,pesanan untuk diri sendiri juge

berpada2 lah


 Google

kadang2 pia pon membazir juge,ampunkan daku

8 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

restoran?biasanya hotel kan pia?huhu..kena hati2 memesan makanan..tak abes kan membazir.

Hana Faza-same person said...

bagus juga buat mcm tu..supaya semua org beringat2 time makan..tidak tamak

CIK PARO! said...

bgus gak ni...
boleh dilkukan di mlysia..

aTy _faRed~ said...

elok ar macam tu... kat kedai makan tu...alasan..dah bayar..tapi tetap pembaziran kan.. kat kenduri paling sakit hati... amik macam orang tamak... macam2..mentang2 free..tak ingat orang belakang..lepas dah amik..tak habes pulak...gggrrrr...orang2 macam ni elok kene dende jer...

JMR said...

tak baik membazir kan..

Amy Syaquena said...

Bagusnya macam tue , baru orang tahu menghargai makanan, dan tidak ada lagi erti pembaziran..

Ardini Humaira said...

huhu tu la kan kadang kita membazir.. terlupa ada yang memerlukan. sobss

Peri PiA said...

Lovely LM-kosmo ckp mcm tu,hehe.kan LM?Same kita beringat :)

Lovely Han-belajar kawal nafsu :)

Lovely Cik Paro-harap2 begitu :)

Lovely aty-btl tu,kadang2 tgk mmg byk sgt tak hbs mkn dah org kutip...membazir :(

Lovely JMR-Btl3

Lovely Amy-btl tu dear,kena bersyukur

Lovely Dini-btl tu,sedih sgt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (221) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (11) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (263) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)