Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 26, 2011

Pecah rumah!!

Dunia ni macam2 masalah

Balik keje tadi,kami dikejutkan

dengan berita rumah jiran kena pecah
masuk!!!!

TV LCD,BARANG KEMAS habiss


AMARAN!!sekadar gambar hiasan kutip dari google

Teringat Ustazah Masithah dalam
ceramah Tanyalah Ustazah TV9

Yang pia ingat lebih kurang

jika niat kita ikhlas melangkah kaki
keluar nak pergi mencari rezeki

tawakal la meninggalkan rumah
mohon pada Allah

selepas kita berusaha dengan mengunci
rumah(langkah keselamatan)



BENTENG PERTAHANAN DIRI, KELUARGA DAN HARTA BENDA


Fairy Notes-dekat sgt dgn rumah kami,tak pe ALLAH ade...pia jangan risau sgt ok...semoga jiran tabah menghadapi dugaan

4 comments:

Jard The Great said...

pia.. tak dpt sms pon pia dok mana skang. huhuhu. da kat KL ke? senang la jumpa

Wahidah said...

alahai siannya jirantu..dl umah sya kt kg pun pernah kena pecah..2 kali pulak tu....sya lebih risaukan keselamatan parents..yelah harta dunia bole cari tp nyawa satu je kan..


perompak skrang pulak makin berani dr nk merompak leh jd kes bunuh..nauzubillah la kan..

ardinihumaira said...

ujian daripada Allah... :)
rumah atuk kat kampung selalu kena masuk pencuri bila atuk g rumah anak2... penagih dadah yang pecah masuk biasanya

Peri PiA said...

Lovely wahidah-really?ya Allah....xper Allah sentiasa ade utk hamba2Nya..tgu la balasan mereka
ye la,keselamatan org yg kita cintai tak ternilai

Lovely dini-ye la,ish2 terok nya budak2 tu..apa nak jadi? :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (221) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (11) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (263) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)