Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 28, 2009

I Like it! :)

Have u received this SMS before?I Like it! :) These r some of the romantic countries in the world & i would like to tell u all H.O.L.L.A.N.D H-Hope O-Our L-Love L-Last N-aNd N-Never D-Dies I.T.A.L.Y I-I T-Trust A-And L-Love Y-You L.I.B.Y.A L-Love I-Is B-Beautiful Y-You A-Also Bubyeee,C ya again InsyAllah *wink*

Monday, October 26, 2009

Al-Kisah

Ptg tadi pegi shopping sikit,cari baju nak pakai utk kenduri adik ipar ku.Pia bakal dpt biras dah 2 kali beraya sebagai menantu pertama.Alamak jth shm ku hihihi,kenapa ade perasaan tergugat ni ish2 ignore jgn termakan hasutan syaitan.Adekah normal pia berperasaan sebegini?Febragas jgn mrh ek?xde per,biase la akak ipar u ni emo :P . Ni adelah serba sedikit cerita nak dikongsi kan semasa pia membeli belah td.
  • 1. Sedikit menyesal kerana rase diri terlalu terburu2 membeli selendang merah selepas ternpmk design yg lebih ctk dkedai yg kain.Pada hal dah byk juge kedai yg telah ku survey.pujuk hati selendang tu mmg dah ctk,harga yg pia dpt pon menarik
  • 2. Ssh nak cari baju siap utk dipakai kerana keadaan fizikal yg rendah.selalu mmg umi ku jhtkan bj kurungku.Nak cari baju yg ade sulam segala atau bermanik kena cari yg xde sulam or manik2 kat bwh kain atau bj.syg la kalau nak alter kena buang sume tu.Akhirnya pia terjmpa ubah bermanik dibhagian ats kosong dibhagian bwh kain.Yg semstinya kena buang seinci 2
  • 3. Saya rase saya terjumpa kwn alam maya,kwn blog n Fb.tp xberani tegur dia,dia ade melihat sya sekilas pandang.Pia perasan dia pon setelah terdgr dia membhsakan dirinya kiss kalau xsilap.Name kwn alam maya pia tu Balkis juge...btl ke dia?
  • 4. Sementara jln2 kat depan Jakel tgu hubby syg dtg jmpt tibe2 perut rase xselesa,nsb baik ade jmpe tandas yg byr 20 sen gune 15 mnt,rase mcm tandas mainan pula.Oleh kerana kejar mase tkt pintu tu terbuka sendiri selepas 15 mnt.Pia tertinggal selendang yg baru dibeli,nsb baik cpt tersedar.Ape lagi Pia terus berlari dgn harapan dpt jmp blk selendang tu.Nsb baik selendang tu ade ats meja mak cik seberang yg jage tandas tu.Ctk tau selendang tu,nangiss la kalau ilang.Alhamdulillah dpt jumpa semula,lps tu baru perasan tudung terkena na*** burung gagak sikit uwaaaa :'( ,baru jer ckp dlm hati "gagak kat pokok2 tmpt ku lalu ni silap hari bln dia buang tuttt ats kepala ku nanti"masin mlt ni.Terpaksa pergi ke tandas 20sen 15mnt semula,tu yg lps bersihkan tudung tu sempat la juga snap :P .
p/s-entry ini di karang pada hari ahad,tp baru didedahkan hari ini hehe :D
Ade Air-Cond,sejukkk
Muke sengal,sempat lagi dlm toilet.
Sinki
Tgk,mcm lif kan?

Saturday, October 24, 2009

Dilanda memori daun pisang

Intro.. Ni la bas(sila rujuk gmbr dibwh)yg Pia naik dari Darjah 1 sampai la Ting 5,laju gilerz..cam roller coaster..xcaye cube laa..hahaha(seram...)Bas ni buruk kan?tp jgn pandang sebelah mate tau dia byk berjasa pada pia,kalau xde bas ni xgi sekolah la jawapnya pia ni.Teringt dulu mase darjah sekolah rendah kan halus2 lagi, ketinggian xcukup hee~.Bile time nak sampai destinasi jer cemas semacam tkt xde org turun sekali sape nak tekan loceng waa naya nanti?Nanti terlajak pula kena kemana2 takuttt sg.Tp nsb baik la dah hari2 naik bas ,ramai yg selalu naik bas sama dgn pia dah kenal dan tau sampai jer batu 5 ade jer org tlg tekan loceng kalau xde org yg nak turun dgn pia sekali.Sampai driver bas sume dan konduktor bas sume dah kenal pia dan adik beradik.
Merc merah :D
Dulu bas ni lalu Tmn rumah pia,tapi sekarang dah xmsk.Lama2 dah xmsk sebab org sana dah xramai naik bas
Ni bas yg nak ke Kuala Selangor agaknya,Pia naik bas ni dan turun jln besar.Menapak 20 mnit baru sampai umah
Nak dijadikan citer,AL-Kisah... Ni Pia nak citer sikit zmn sekolah ku, umur seawal 7thn pia telah diajar berdikari menaiki bas awm sendiri umi teman dan ajr seminggu.Ape kan daya umi dan abh mencari rezeki.Mmg xsempat la umi nak hanta dan jmpt pergi dan pulang dari sekolah.Bila 2 org lagi adik perempuan mula bersekolah,pia pula bwk dan ajr mereka naik bas.Ala2 kakak yg baik gitu :P.Dan bila pia msk sekolah menengah dari ting 1-2 pia sekolah ptg,adik2 yg sekolah pagi berdikari terpaksa la pergi sendiri tanpa diriku.Alhamdulillah sepanjang kami pergi dan pulang dari sekolah dulu xade pekara buruk yg berlaku pada kami.Dulu kami xde kereta,abah umi pon naik bas ni pegi blk kje.Dah ade komuter baru abah naik komuter sampai ke hari ni.Walaupon dia dah ade kete,KL dan kesesakkan lalulintas xdpt dipisahkan.Ini antara sebab kenapa abah mls nak pandu kereta pergi kje.. Name bas diatas ialah Bas selangor ,bahasa omputih SELANGOR OMNIBUS..kami gelar kan die merc merah..hahaha (mercedes tue..) hihihi, hari2 naik merc pg shekolah tau.Nak tau kenapa Pia ssh2 naik bas awm?Sebabnya kerana dulu kami sekeluarga tinggal di Batu 5 dekat jer dgn sekolah,pabila ayh dah beli umah kat kwasan sempadan KL Selangor ni kami pon pindah.Pia dan adik beradik perempuan sekolah belajar disekolah rendah cina,oleh kerana sekolah tu antara yg bgs juga abah kate teruskan la sekolah situ sampai hbs darjah 6.Sekolah menengah kami sekolah biase,cuma pia dan adik lagi sorang jer terus ulang alik sekolah KL (dah biase).Si bongsu msk sekolah menengah dekat dgn rumah jer. Macam2 RAGAM MANUSIA kite blh tgk bile naik bas aka merc ni,kadang2 rindu lak nk naik.Tp kadang2 malu la pula ye la kwn2 lain naik bas sekolah ctk jer warna kuning dan ade yg naik bas awm pula naik bas intrakota,city liner yg standard juga ade air-cond.hahaha maunya tak tebal je muka nk tahan merc merah ni.Itu dulu,sekarang dah xde bas tu sekarang Rapid KL kan?..Yer la kwsan umah Pia ni Intrkota City Liner sume xlalu.Bas selangor jer yg setia lalu sini sampai ke hari ini... Sekarang ni dah lame giler x naik bas..xingt la bape lame,tp memang lame giler x naik roller coaster ni..Eh2! silap sejak kje kt KL,kadang2 la ade naik bas,kalau hubby ade hal tu pon pegi kje je,blk dia dtg jmpt :).Tapi sekarang selalu dpt naik merc ctk baruu,ctk ade air cond uuu zaman dah berubah dunia dah maju hehe. Bas Selangor yg "CTK" tu msh ade lagi kadang2 pia ade terjmpa kat KL.Bile drive ternmpk bas ni tersenyum sendiri flash back blk semua kenangan lalu. K laa,saje je nk cite pasal zaman dulu2,tetiba TERLINTAS dikotak fikiran ni.So sape2 yg nk rase naik roller coaster try laa naik merc merah ni a.K.a bas selangor....hehehe nty leh laa rase dan percaye ckp PIA.Ada berani? :P Jumpa lagi InsyAllah.....

Gurau jer

I'm sure some of u have tead this e-mail before it's ok,i just feel like wanna post it here today :).

Chill.....Happy Weekend

Petua jawab telefon :

  1. Soalan: haloo, may i speak to ina please?Jawapan: maap.sini bukan balai polis

Soalan: haloo, siapa disana?

Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

  1. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?

Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

  1. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?

Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

  1. Soalan: haloo, mak ade rumah?

Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

  1. Soalan: haloo ina, buat ape tu?

Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

  1. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?

Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.

  1. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.

Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

  1. Soalan: halloo...... Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...

Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

  1. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?

Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

  1. Soalan: assalammualaikum...

Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)

Thursday, October 22, 2009

Barang keperluan

Jgn malas Pia!U must list down what do u need for groceries.http://emo.huhiho.com Nanti senang nak bajet k,jgn mls pia cpt2 buat sekarang. Baikkkkkkkkkkk!(ala kartun jepon alih ke bahasa Melayu)heehttp://emo.huhiho.com Ni tgh buat list la ni utk groceries bln 10 dan 11 ni,jgn kacau :P
  • Beras
  • Minyak msk
  • Santan Kara
  • Susu,susu pekat manis 2 tin
  • Frozen food
  • Keju
  • Rempah
  • Asam keping
  • Ikan kering nak ke?hihi
  • Telur
  • Tepung gandum
  • Teh
  • 3 in 1 tak elok mnm,xper selang2 la beli ok x?
  • Kopi
  • Periuk baru,cari kat Leno
  • Kuali,Leno juga
  • Telur aym
  • Roti
  • Butter,Kaya,Jem
  • Udang,kat hypermarket blh thn harga dia.
  • Jus
  • Buah-buahan,beli kat psr mlm je la
  • Sooun campuran
  • Kicap,yg lemak masin pula bln ni
  • Sos cili
  • Gula ade 1 kilo,standby 1 kilo
  • Cecair pencuci baju,pinggan
  • Sudip,kena tambah sikit ni...
  • Oh ya,gas memasak kena standby ni
Hurmm rase2nya ini sahaja utk bulan ni,kalau ade ape2 missing update khttp://emo.huhiho.com Jumpa lagi, InsyAllah http://emo.huhiho.com

Pabila

hi... Ish, nak tunjuk ke tak nak? Malu laa huhu...http://emo.huhiho.com Amaran!Jgn tiru aksi ini hahaha :P Ini la yg berlaku bila buzy gilerz Sampai rupa meja pon dah tak nmpk. Penuh dgn kerta sume hehehe Ish2 teruk btl wifey Fadzli ni Maaf mejaku,nanti Pia kemas eh.http://emo.huhiho.com

Tergamak

Adakah lagi nilai perikemanusian kini?kanak-kanak yg polos lagi suci menjadi mangsa manusia berhati syaitan. Begini lah lumrah hidup,yg ada tidak tahu menghargai.Bagi pasangan yg belum ade rezeki utk menimang cahaya mata terus berharap, berusaha dan berdoa agar dikurniakan zuriat dari Ilahi. Anak adalah Anugerah,ku mohon jika daku dikurniakan anak jgn la daku menjadi manusia yg lalai dan gagal mendidiknya.

Monday, October 19, 2009

Aku salah

Minggu lps adalah mggu yg sgt mencabar buat diriku...Terlepas kata dan tersepit diantara 2.Kedua2nya amat penting dlm hidupku,mengapa aku dilanda situasi ini. :( Hurmm....pernah kah anda semua terlepas cakap?TERmulut celupar?Pepatah melayu ade menyebut "Terlajak perahu boleh diundur,Terlajak kata buruk padahnya".Dah la adik2 terasa hati dgn ku,kepala ku yg sedang kusut memikirkan khilafku ditambah lagi si dia beremosi dgn ku tanpa usul periksa pd keesokan ptg hari nya.Dah la bdn pns sikit demam,tekak perit.Xde siapa nak fhmi kesedihan ku kala itu.. Dgn tulus ikhlas sesungguhya daku tiada NIAT utk menghamburkan kata itu,jikalau lah mereka dpt mengerti.Dlm perjalanan pulang,aku telah tertido dlm kereta.Kesian suamiku kerana tiada teman bicara,mengharungi kesesakan lalu lintas seorg diri.Mate ni senang saja terlelap dlm kereta,sedar2 dah nak sampai dirmh.Sedang hubby parkir kereta hubby ckp adik kat sebelah.Aku terkejut mereka tiba2 muncul sejurus kami siap parkir kereta.Dan mulut ku tanpa sedar meluncur kata2 yg telah mengguris hati mereka.Sungguh!! tiada niat langsung,mase tu kulihat mereka ok lagi.Entah mana silapnya setelah kami berckp lagi mengenai hal meraka nak dtg rmh,sebelum tu aku ada SMS sejurus lps ku sedar dari lena,memberi tahu jika mereka mahu dtg lps Isyak. Tapi mereka seakan xmahu memahami keadaaan ku,ITU BKN KEHENDAK aku.Aku tersepit diantara 2.....dan aku telah berkasar sekali lagi dan suruh mereka tanya hubby kalau nak dtg sekarang.Dan berpaling lalu mencapai kunci rumah utk buka pintu, dgn harapan mereka masih menunggu aku selesai buka pintu yg hanya mkn masa beberapa saat. Pada waktu ini semua sudah terlambat,si bongsu terus undur kereta dan mereka berlalu pergi.Tinggal la aku dlm seribu satu penyesalan.Maaf telah ku pinta,aku amat2 berharap mereka dpt memahami situasi aku pada hari kejadian itu.Dan dilema ini bkn kali pertama aku alami.Tolong la fahami diriku,maafkan khilaf ku.Aku tak sengaja,tiada niat nak sakitkan hati mereka.

Sunday, October 18, 2009

My First Eid As A Blogger

Assalammualaikum,salam sejahtera kepada anda semua moga bahagia. Hari bdn rase tak enak,mcm nak demam.mase raye ke-4 hari tu dah demam. Ni kena lagi?huhu,semoga saya tabah menghadapi ujian kecil ini hendaknya. A ja! fIgHtInG! Post kali ini bertujuan utk menunjukkan sedikit gmbr mase raya hari tu :) Pengalaman pertama beraya dikmpg habibi syg,mcm2 perasaan ada. Ade rase sayu,maklumla kali pertama kan,Alhamdulillah dpt diatsi dgn rase gembira. Family hubby sume lyn pia dgn sgt baik,syukur sgt2 dpt keluarga lagi 1 yg sgt baik Baiklah cukup sampai disini utk entry kali ini Sila lah jamu mata ye,Ilal liqaa' : Jumpa lagi :),InsyAllah.
Adik bongsu ku
sebelum blk kg,jln2 dgn adik.yg lg srg blum blk ade class,xtau nk pi mne.tup2 sampai sini :P
Beli candy utk adik2 sepupu hubby :)
Dah nak bertolak ni
sempat juge :P
Kat Kg Habby,juadah hari raya lebeh kpd lemang
Dgn my Love
hihi,aksi sengal ku
Xpernah alami suasana mcm ni
Antara ahli keluarga,rmi yg pemalu :P
Buai laju2~,"saranghae yo Habibi"
Ctk kan BUNGA ni?ciptaan Allah S.W.T
muke demam dihari raye,kat klinik :P

With Love

Cantik tak?habibi cayunk edit kan...suke...suke..suke..!! With Love, Dari suami ku tersayang,THANK YOU sooo muchhhh Habibi cayunk.....Muahhh!!

Saturday, October 3, 2009

gempar vs gelabah

mcm2 ade juge peristiwa yg dialami olehku HARI NI GI OPEN HOUSE KAT UMAH KWN OFIS LAMEKU K.SUE DI RWG,TIBE KAT PEKAN RAWANG ADE ORG HON BGTAU KETE LEAKING.CEH PIA MCM BGS CKP AIR AIR-COND TU.PAS2 DIA SUROH TGK TEMPERATURE KETE,MAKKK!DAH NAIK KE TAHAP MAKSIMUM .TEROS LA BENTI KE TEPI CUAK GILER BAGI HAZARD LIGHT SUME.ADOIYAI APO NAK DIKATA BENDA NAK JADI,HUBBY PULA XJOIN PG OPEN HARI NI,CALL LA DIA SUH DTG TGK KETE.CIAN HABIBI KU CAYANG,SSH2 REDAH JEM SUME YG SEMEMANGNYA XMO JOIN THE OPEN HOUSE HARI NI.APE KAN DAYA,KETE NI BUAT HAL HARI NI JUGA.THANKS SAYANG FOR SAVING ME,YG BODO XTAU WAT APE HUHU TAU PANDU JER.ALHAMDULILLAH AKHIRNYA DPT JUGE PG RUMAH K.SUE,HUBBY STILL XJOIN BWK KETE PG JUMPE KWN DIA YG PANDAI PSL KETE,TGK APE YG XKENA.MY KETE NAMANYA PUT3 PIA XPERNAH WAT HAL. hari ini dlam sejarah la …..
my hero dtg menyelamatkan ku,habibiku tayunk :)
my lil' sista,pandai ke tu?
sepatutnya kena berapa meter ek nak letak tanda ini?dah lupe :P
muke cedey haha
eceh2,mula bertolak mase ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (219) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (10) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (262) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)