Beloved Nuffnang

Tabung SSPN untuk baby,InsyAllah..Amin

Counter

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 31, 2012

Gaya Irma Hasmie Jubah Cotton

Sweet sangat ,Irma layak digelar fesyen ikon untuk muslimah

cantik nya baju/dress/jubah cotton yang Irma pakai




Foto kredit BN

Monday, January 30, 2012

La Chateau de Puah,Gombak

Entry ini di re post lalala ;D


Hari khamis lepas Pia dinner kat La Chateau De Puah Gombak,hehe nama ala2 france?
Boleh klik link untuk lebih info :)


Adik Pia mase study hostel dia name La Chateau juge kat Seputih hihi

Pia makan Beef Lasagna,yummy2 portion besar tak comel macam
kat kedai pizza

Pelan2 makan habis licin!Puas makan,cheese nya banyak daging cincang pon banyak

Hubby makan Nasi Bukhara kambing ,nasi is superb bagi Pia...hehe rase juge :D

Beverage Pia minum Ice Blended Cuppucino
Cukup rase Cappucino nya,creamy tak cair

Hubby minum 100plus,gelas unik.

Bill RM40.40 2 pax

Suasana kat sini memang tenang dan cantik

Restoran ni tersorok sikit masuk je jalan gombak
kene alert sikit ade signboard nya

Lorong2 kecik kawasan rumah,
Pia tau tempat ni lepas tgk Jalan2 Cari Makan

Mase Serina anak Chef Wan jadi pengacara
2010

Cuba lah,once in a blue moon

Thursday, January 26, 2012

Menonton Badai Semalam,last show.dah bermalam-malam punya cerita hehe

Siyes tahun lepas nya cerite hehehe :P

Buat kenangan kat blog ni

Diadaptasi daripada novel terkenal nukilan penulis tersohor, Khadijah Hashim yang diterbitkan pada sekitar tahun 1970-an, teater "Badai Semalam" yang bakal dipentaskan di Istana Budaya (IB) pada November lepas







gambar dari google,yg lain pic sendiri

watak emelda sebagai Mahani ala2 mami jarum menyerlah ,keseluruhan semua pelakon berjaya membawa watak dengan baik



Fairy Notes-dapat tengok Aaron Aziz,Erra,Datin Umie sipi2 je mase sesi autograph hehe

Wednesday, January 25, 2012

WW Wordless Wednesday

ihihihi,nak menunjuk la kunun dah lame tak ber FB :p

Sunday, January 22, 2012

Little White Cafe,indahnya hiasan dalaman



PINTU gerbang seakan-akan dibalut daun-daun plastik seakan-akan mempelawa pelanggan memasuki kafe.

SEKILAS pandang, ramai akan teruja dan terpesona melihat keindahan restoran ini. Ciri eksklusif itu pasti membuatkan ramai bertanggapan bahawa makanan yang dihidangkan pasti mahal-mahal belaka.
Itu pandangan pertama penulis sebelum memasuki dan merasai sendiri makanan serta minuman yang terdapat di kafe Little White Cafe yang terletak di Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, Selangor.
Sebenarnya, bukan ingin bersikap skeptikal namun hiasan di bahagian luarnya sahaja cukup mewah seakan-akan pelanggan berada di taman bunga di Belanda atau Switzerland!
Selain itu, mungkin ramai yang memikirkan Little White Cafe milik pelabur asing.
Hakikatnya, pemilik kafe itu ialah wanita tempatan, Faizah Zainal Abidin.
“Sebenarnya, harga makanan dan minuman yang terdapat di kafe ini berpatutan. Ini kerana, kafe ini dihias menarik untuk membuatkan pelanggan berasa seperti berada di kafe luar negara.
“Little White Cafe turut menonjolkan konsep ‘fine dining’ yang mementingkan lokasi strategik, kelazatan hidangan selain penampilan luaran dan dalaman,” katanya ketika ditemui Jurnal baru-baru ini.
Hidangan eksklusif
Faizah menjelaskan, konsep ‘fine dining’ yang diterapkan di restorannya digambarkan dengan hiasan luar dan dalaman kafenya.
Realitinya, sebelum memasuki kafe, pelanggan bagaikan disapa dengan binaan pintu gerbang berbentuk empat segi seperti kubah masjid.
PEKERJA restoran tekun menyiapkan menu makanan yang dipesan pelanggan.

Malah, pintu gerbang itu juga dibalut dengan bunga-bunga kertas. Pagar besi di bahagian kiri dan kanan pintu gerbang membuatkan bahagian luar kafe seakan-akan taman bunga.
Bukan itu sahaja yang Faizah menggamit pelanggan untuk datang tetapi juga rekaan kayu berbentuk empat segi yang dicat berwarna hitam.
Kayu itu ditempa menu istimewa kafe yang turut digelar kafe empat musim ini.
Ciri-ciri unik lain di bahagian luar kafe ini termasuk lampu-lampu neon klasik yang digantung sekali gus menggambarkan ciri-ciri tradisional seperti rumah lama.
Faizah juga bereksperimen dengan reka bentuk kontemporari dan tradisi dengan menggunakan pintu dan tingkap jenis logam ‘magnesium board’ yang lebih ampuh berbanding kayu.
Menurut Faizah, beliau sengaja mengecat pintu dan tingkap dengan rona hijau kerana ingin menekankan ciri-ciri alam semula jadi serta tumbuh-tumbuhan.
“Terdapat pelanggan yang memasuki kafe ini terasa bagaikan dipeluk dengan kasih sayang kerana hiasannya,” kata Faizah tersenyum.

Cerita wanita berusia 40 tahun ini tidak berhenti begitu sahaja.

Tombol pintu masuk juga cukup unik kerana bercorak bunga serta alam semula jadi.

Faizah memberitahu, beliau cenderung memilih warna putih sebagai kemasan kafenya kerana warna itu membuatkan premisnya kelihatan lebih besar dan selesa walaupun ruangannya agak terhad.

“Warna putih sesuai dipadankan dengan warna-warna lain seperti warna hijau dan kuning,” katanya.

Lukisan

Bahagian dalaman Little White Cafe turut menyajikan susun atur dan rekaan yang pasti menggoda pelanggan.

Selain kaunter penyediaan minuman dan makanan yang terletak di bahagian hadapan kafe, terdapat beberapa lukisan karya pelukis bernama D Wolf digantung kemas di dinding kafe.

Lukisan-lukisan tersebut digantung rapi serta tersusun seakan-akan ia bercerita mengenai aktiviti nelayan di lautan, suasana pantai serta gambar matahari terbenam.

Teruja untuk membeli, usah khuatir kesemua lukisan itu bukan perhiasan semata-mata tetapi untuk dijual.

Selain lukisan-lukisan potret itu terdapat rak-rak di bahagian dinding kafe yang dihiasi pinggan mangkuk sama seperti untuk dihidangkan kepada pelanggan selain bahan makanan dan minuman yang disaji kepada pelanggan.

Antaranya tin minuman bergas, serbuk kopi dan teh, botol sos cili dan tomato.

Selain itu, tarikan lain seperti novel-novel Inggeris serta televisyen bersaiz kecil.

Faizah turut memasang cermin di bahagian dinding sebagai satu langkah bijak untuk membuatkan ruang kafe seakan-akan lebih luas.

Tarikan kafe wanita yang mempunyai lima orang anak ini masih belum berakhir.

Beliau turut menyediakan menu makanan serta dekorasi kafe yang berbeza mengikut empat musim iaitu musim bunga, luruh, panas dan juga salji.

Ujarnya, jika pada musim sejuk bahagian tingkap akan disembur dengan semburan khas seakan-akan musim salji sedang berlaku di negara ini.

“Selain itu, saya juga akan menggunakan kipas yang mengeluarkan cecair seperti salji . “Makanan yang dihidangkan juga berbeza iaitu ayam belanda serta sos beri yang lazat.

“Jangan khuatir kerana tiada arak digunakan selain tiada pokok hiasan seperti perayaan Krismas,” katanya.

Jika pada musim bunga pula, lebih banyak bunga-bunga tiruan akan menghiasi kafe.

Pada musim luruh kafe akan dihias dengan bunga-bunga hiasan dan daun-daun plastik di bahagian lantai kafe.



RUANG dalaman kafe yang ringkas namun mementingkan keselesaan pelanggan.

“Apabila musim panas tiba, kami akan memperkenalkan menu ayam dan daging yang dibakar dengan menggunakan arang batu,” katanya.
Susunan meja kafe juga diatur dengan kemas dan lebih berbentuk santai.
“Pelanggan boleh memilih meja untuk dua orang, empat orang, enam orang atau 11 orang yang kebiasaan digunakan oleh keluarga.
“Pelanggan juga boleh memilih untuk duduk di kerusi kayu atau sofa,” katanya.Kosmo

Friday, January 20, 2012

Sikit punya hal jer

Dalam hidup kita pasti akan mengalami pekara atau situasi yang kita tak suka atau benci

Kurang gemar,kurang senang atau selasa,annoying,padahal pekara itu kecil ajer

Pia selalu alami situasi itu,disitu la kesabaran kita diuji.Selalu lah mohon pada Allah supaya menjadi manusia yang sabar,tabah.Amin

Sebagai manusia kadang2 Pia tewas mengawal emosi,terserlah diwajah atau mood jika sesuatu mengganggu benak fikiran atau jiwa.

Pia selalu rasa diri ini lain dari yang lain,tapi bila bab2 macam ni berlaku kat diri sendiri.

Oh rupanya Pia same je macam wanita2 diluar sana,hmmm bukan Pia nak kutuk semua wanita diluar sana.

Cuma Pia beranggapan Pia pon boleh jadi atau berperangai "typical women

Semoga sifat ini akan dapat diatasi atau dikurangkan,mencuba memperbaiki diri dan sifat dari hari ke hari

Fairy Notes-hujan lebat ketika menaip entry ini,syukur Alhamdulillah sejuk.setelah beberapa hari panas dan kering

Wednesday, January 18, 2012

WW Wordless Wednesday


Salji kah?hehehe defrost peti ais hari tu
punya la banyak salji,macam igloo dah hehe

saya hairan

situasi ini berlaku pada hari sabtu lepas

pia gi makan2 dgn hubby disebuah restoran
makanan segera

Pia pilih seat tepi tingkap kaca,nampak la keadaan
diluar.

sambil menunggu hubby beli makanan,malas nak membaca hehe

mata melilau keluar,sekali nampak ade seorang wanita pimpin anak
lelaki nya.

ingat kan nak gi kat kereta,rupanya ibu nya bawak anak nya pee pee
kat pokok hehe

Haiyaa,kat restoran kan ade tandas sebelah restoran ade petrol pump
pon conform ade tandas

Dibawa nya juga anak tu pee pee kat pokok,tanya sama pokok apa sebab goyang
hehe

May b anak dia dah dah tahan sangat kot

Friday, January 13, 2012

Santapan jiwa di hari jumaat

Dunia diuji syurga dinikmati


BERAPA ramai manusia yang hanyut kerana duniawi; mereka terus berkhayal, umur yang semakin meningkat tidak dihiraukan sehinggakan hidup mereka hampa dan merugikan.
Begitulah apabila hati sudah ‘jatuh hati’ dengan dunia sehingga melupakan akhirat. Kita semua mengetahui, kesempatan hidup di dunia ini hanya sementara

Janganlah nafsu dunia saja di turutkan kerana pada satu masa nanti kita pasti akan ‘berpisah’ dengannya. Kematian, berlaku setiap hari malah mungkin ada di kalangan kaum keluarga, sanak saudara atau teman rapat kita sudah dijemput menghadap Ilahi.

Bermakna urusan mereka di dunia ini sudah selesai. Yang terus subur ialah amalan yang mereka lakukan ketika hidup dulu; jika baik mereka pasti ‘pulang’ dengan aman dan mendapat keuntungan.

Kehidupan di dunia sebenarnya tempat persinggahan sementara untuk manusia mengutip bekalan secukupnya sebelum menuju ke destinasi terakhir dan kekal abadi iaitu akhirat.

Imam Al-Ghazali berpesan: “Ketahuilah bahawasanya dunia ini adalah tempat singgah untuk sementara waktu, bukan tempat tinggal yang sebenarnya, sedangkan manusia di dalamnya selaku musafir yang sedang berkelana. Awal pertama manusia singgah dalam perut ibunya, dan yang terakhir manusia singgah di liang kubur. 
Manusia masih dalam perjalanan, dan yang dituju adalah kampung halaman yang kekal, iaitu (kampung akhirat).

Kebahagiaan di akhirat tidak mungkin dinikmati tanpa melakukan amalan baik ketika di dunia seperti menafkahkan harta di jalan Allah, bersedekah, berzakat serta melaksanakan ibadah wajib seperti solat.

Umat Islam perlu sentiasa berwaspada agar tidak berlaku pengabaian antara kedua-dua tuntutan berkenaan dalam kehidupan seharian. 

Sebagai iktibar, pada zaman Nabi Musa ada seorang lelaki yang kaya raya bernama Qarun. Dia adalah manusia yang sangat bakhil serta derhaka terhadap perintah Allah sehingga hartanya yang banyak itu tidak sedikit pun mendatangkan manfaat dalam hidupnya.

Di dalam Al-Quran disebutkan mengenai kekayaan Qarun; dia seorang yang berlagak di hadapan orang ramai malah ramai yang ingin menjadi sepertinya dengan memiliki rumah besar serba indah dengan perkakasan mewah serta pakaian yang indah-indah.

Disebabkan sifat bakhil yang menebal dalam dirinya itu menghalang dia daripada berzakat untuk diberikan kepada mereka yang berhak.

Dia menyangka seolah-olah akan kekal dengan kekayaannya itu dan terus bersikap sombong. 

Qarun lupa kekayaan yang dimilikinya itu adalah kurniaan Allah. Akhirnya Qarun diseksa oleh Allah dengan rumah serta hartanya terkubur sekali bersama. 

Allah berfirman yang bermaksud: “Kemudian Kami benamkan Qarun itu berserta rumahnya ke dalam tanah, maka tiada satu kaum yang dapat menolongnya selain dari Allah, sedang ia tidak mendapat pertolongan apa-apa.” (Surah Al-Qashash ayat 81).

Ketahuilah apabila kita ditimpa penyakit, itu sebenarnya kita sedang diuji dengan kesabaran dan reda. Begitu juga apabila kita hidup dalam kesusahan, kita sedang diuji dengan kekufuran dan jika menjadi kita kaya raya, ingatlah itu bentuk ujian bagi melihat sama ada kita bersyukur, dan kuat bersedekah atau hidup dalam kesombongan. 

Umat Islam perlu sentiasa berwaspada agar tidak berlaku pengabaian antara kedua-dua tuntutan berkenaan dalam kehidupan seharian.

Penceramah, Ustaz Harryanto Rizal Rokman berkata takrifan kepada kehidupan dunia ialah setiap perkara yang manusia nikmati secara sekarang manakala syurga adalah penghidupan selepas mati.

“Sememangnya dunia begitu dekat dengan manusia. Syurga pula perkara kemudian yang tidak nampak dengan mata kasar manusia tetapi di dalamnya penuh dengan kelazatan dan kenikmatan.

“Dunia adalah mazratul akhirat (jambatan menuju akhirat). Amalan manusia di dunia akan menentukan nasib di akhirat sama ada mereka menuju ke syurga atau neraka,” katanya pada majlis Forum Hal Ehwal Islam bertajuk ‘Dunia Diuji, Syurga Dinikmati’ anjuran bersama Lembaga Zakat Selangor (LZS) di Balai Berita, Jalan Riong, baru-baru ini.

Beliau berkata manusia barangkali berebut-rebut melakukan amalan soleh jika dapat mengetahui serta memeriksa baki dalam akaun simpanan mereka.

“Ia bolehlah diumpamakan seperti dapat menyemak akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang hanya boleh dikeluarkan selepas seseorang itu bersara kelak.

“Sudah tentu kita akan gembira apabila mendapati jumlah wang terkumpul di dalam akaun simpanan kita meskipun tidak dapat menggunakannya lagi. 

“Jika Allah memberi peluang kepada kita ‘menyemak’ pahala seperti itu sudah tentu kita mengetahui banyak mana amalan yang sudah kita dilakukan selama ini,” katanya.

Beliau berkata untuk sampai ke syurga sememangnya manusia akan terus diuji dengan pelbagai cabaran.

“Benar, manusia akan berasa kehilangan apabila mereka jauh dengan dunia. Allah berfirman dalam Surah Al-Baqarah ayat 155 hingga 157 yang bermaksud: 
“Sesungguhnya Kami uji manusia itu dengan bermacam-macam ujian, adakalanya dengan ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, kematian dan kekurangan buah-buahan, berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar atas cubaan itu. Iaitu orang-orang yang ditimpa musibah (malapetaka) mereka berkata: 
“Sesungguhnya kami ini kepunyaan Allah dan akan kembali kepada-Nya, untuk mereka rahmat dari Tuhannya serta anugerah dan mereka itu mendapat petunjuk.” 

“Jelas kepada kita ujian yang didatangkan kepada kita memang payah untuk melaksanakannya kerana agama ini sifatnya berlawanan dengan nafsu.

“Jadi untuk menjadi seorang yang baik, berdamping dan duduklah sekali dengan mereka yang suka melakukan kebaikan,” katanya.

Penceramah, Ustaz Abdul Halim Din berkata, di dalam Al-Quran terdapat sebanyak 115 kali perkataan dunia dan akhirat dinyatakan.

“Perlu ada keseimbangan antara dunia dan akhirat namun Islam meletakkan akhirat terlebih dahulu. Dalam Surah Al-Qashash ayat 77 yang bermaksud: “Dan carilah apa yang dianugerahkan Allah kepadamu (kebahagiaan) kampung akhirat, dan jangan kamu melupakan bahagianmu dari (kenikmatan) duniawi dan berbuat baiklah (kepada manusia), sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu dan janganlah kamu berbuat bencana di muka bumi. Sesungguhnya Allah tidak mengasihi orang-orang yang berbuat bencana.” 

“Sebab itu, setiap kali bangun daripada tidur kita perlu menyoal beberapa soalan iaitu siapa diri kita, untuk apa kita berada di dunia ini dan ke mana kita akan pergi selepas ini,” katanya.

Abdul Halim berkata anak muda terutamanya perlu sentiasa mendidik hati mereka dengan kecintaan terhadap penghidupan akhirat. 

“Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Dua nikmat yang manusia sering lupa dan alpa ialah kesihatan dan waktu atau usia yang Allah berikan. (Riwayat Bukhari dan Muslim).

“Ujian terhadap orang muda ialah mereka tidak ada rasa tanggungjawab sehingga menyebabkan matinya perasaan. Mereka perlu segera bangkit dan sedar kenapa mereka lahir sebagai seorang Muslim? 

“Jangan terus hanyut dengan masalah sosial serta mengamalkan hiburan secara berlebihan kerana sekarang orang bukan Islam melihat orang Islam tidak berakhlak. 

“Jadilah seperti Usamah Zaid, Fatimah Az-Zahrah dan Mus’ab Umair yang menjadi individu penting yang memperjuangkan Islam,” katanya.Metro


Fairy Notes-untuk diri sendiri juga :)

Thursday, January 12, 2012

macam tu eh?

Ade 1 cerita,cerita nya simple je

Ade seorang hamba Allah A sedang membelek surat khabar

dibahagian artis ade seorang artis wanita dari panta timur ni
pakaian agak seksi dalam akhbar tu

Lalu hamba Allah A bercerita dengan Pia 

A : kak,seksikan dia ni dah la asal sana.orang sana kan alim2.artis ni pakai seksi nya

Pia :same aje asal dari mana pon,kalu nak pakai seksi seksi juge(dalam hati sedikit sebal,tapi terkawal)

Lepas tu Pia terus senyap je,nampak Pia diam dia sembang dengan hamba Allah B pulak

A : orang sane memang macam tu kan,kena kejutan budaya

B : ha'ah orang sane memang macam tu

A : ade yang kat KL pakai seksi,balik kg pakai baju kurung pakai tudung

B : Ade yang kaki clubbing kat KL

A : ade yang pengotor,aku penah pegi kg kawan aku kat sana.rumah macam tongkang pecah

B : aku pon penah pegi kg kawan aku kat sane,rumah dia ok lagi lah

A : dia orang ni kuat berpuak2 doh

lepas tu pia dah tak dengar mereka sembang apa

hairan  betul sedapnya mulut cakap orang negeri ni senang kena kejutan budaya lah,pengotor la berpuak2 lah.selalu sgt dah pia dgr orang negeri pantai timur yg 1 ni dikutuk.teruk sgt kah org negeri tu?

Semua ni gara2 awak lah retis!awak pakai seksi tak pasal2 orang senegeri awak kena kutuk,hish

Fairy Note-pia bersyukur dapat kawal emosi,tak melayan mereka dan berdiam diri :)

Wednesday, January 11, 2012

WW Wordless Wednesday


hmmm,menyegarkan pekena jelly kelapa :)

Tuesday, January 10, 2012

Worth it ke dik buat macam ni?

Rugi nya akak rase awak kena gantung 3 sem

Fokus pada pelajaran elok2,harapan mak ayah

Hmmm pekara dah jadi,jadi kan pengajaran

ADAM ADLI menjawab soalan wartawan selepas digantung pengajian selama tiga semester oleh UPSI di Tanjung Malim semalam.

TANJUNG MALIM - Tindakan penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli Abdul Halim menurunkan bendera yang mempunyai gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengundang padah apabila dia digantung pengajian selama tiga semester semalam.
Penggantungan serta-merta itu diputuskan oleh lima panel Jawatankuasa Tatatertib Pelajar UPSI yang dipengerusikan Naib Canselor, Prof Dr. Zakaria Kasa pada prosiding di Pusat Global, UPSI di sini.
Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni, Datuk Dr. Junaidi Abu Bakar berkata, pelajar jurusan Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua itu disabitkan di bawah Kaedah 3(a) (i) dan (ii), Bahagian II, Tatatertib Am, Kaedah-kaedah UPSI (Tatatertib Pelajar-pelajar 1999.
"Pihak Berkuasa Tatatertib mendapati bahawa pelajar terbabit telah melakukan perbuatan menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri seperti dalam kedua-dua pertuduhan.
"Elemen dalam kedua-dua pertuduhan telah dibuktikan dan tindakannya telah merosak atau memudaratkan kepentingan, kesejahteraan dan nama baik UPSI selain ketenteraman atau keselamatan awam, moral dan kesopanan," katanya dalam satu kenyataan di sini. Kosmo

Friday, January 6, 2012

Honk2!

Assalammualaikum,hi kawan2

Semalam kan masa Pia nak balik rumah,biasa la lepas habis keje

Dalam jam 6 ptg,waktu puncak kan berduyun2 warga kota yg keje 9-5
nak balik rumah.

KL biasa la jem padat sangat, sementera tunggu traffic light Pia suke memerhati
keadaan sekeliling.

Di traffic light jalan "yang lain" la bukan jalan Pia n hubby tengah lalu @ guna
dah hijau.

Kete paling depan dan dekat dgn traffic light tak gerak2 lagi kete belakang pon
ape lagi macam petir kilat sambung menyambung hon2 ade yg hon panjang ade yg hon kejap2
bingit.

Nak tau kenapa kete depan lambat gerak?Sila angkat tangan macam saya hahaha :P

Rupanya orang kete depan tu tak salah rasenya,mulia hati nya (berdasarkan ape yg pia nampak la,penilaian pia sendiri)

Kebetulan elok je lampu hijau sekali ade seekor anjing melintas jalan tak tau muncul dari mane,baik hati  kan org tu?

Nasib baik orang tu nampak anjing tu nak lintas dan tak terus pecut mase lampu hijau,anjing tu selamat lintas jalan kalau tak terbiar keras beberapa kot bangkai anjing tu kalau dilanggar kete tu.Ala anjing kan selalu macam tu lintas tiba2

Yang kete belakang tak menyabo hon2!!!!tak henti2, mereka tak nampak ape yang jadi kat depan.

Dalam hati kesian orang kete depan tu tak pasal2 kena hon2 banyak2,aduyai nye pun....

Itu la kadang2,kita tak tau ape yang terjadi kat depan kan terus hangin sudah naik?Pia pon boleh hot jugak dan akan bebel2 asal kete depan lem sangat ni grrrr!Kalau kena situasi macam tu.oppsss

Dah la Traffic light ni dah la cepat je tukar merah balik!jenuh tunggu hahahaha :P.Insaf  (T_T).Muhasabah diri jap,kena lebih bersabar diatas jalan.Well bersabar di mana sahaja,boleh pia?



Fairy Notes-Sejak dua menjak ni pia suka tulis apa yang pia nampak,harap anda semua tak bosan eh

Wednesday, January 4, 2012

Ku mohon

Cerita hot terkini,

tak nak letak gambar takut aibkan orang
mana tahu satu hari nanti kena batang hidung sendiri
semoga dijauhkan,Amin

Hati tertanya,kenapa kah bijak pandai jadi begitu?

Tapi siapa lah daku hendak menjatuhkan hukum
pada insan yang lemah.

Doakan yang terbaik untuk kita semua.

Ya Allah,ku mohon kau tetapkan la iman ku keyakinan ku terhadap mu
wahai pencipta ku yang maha agung.

Janganlah kau balikkan hati ku dari yang baik kepada yang buruk.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Artikel (219) Award (9) Bahan Santai (120) Beloved Nuffnang (25) Celebration (105) Cite biase jer (152) Doa (10) Emosi (183) First Time (186) Gift (6) Info (262) Kawen-Kawin (26) Lirik (21) Love (46) Nasihat (67) Pia berhujung minggu (83) Tag (21)